Copywrite
Pennan
En uppgift under utbildningen Digital Art Director & Copywriter var att, med ord, sälja ett valfritt objekt. Jag
valde en penna. Texten skulle vara anpassad till sociala medier.
Innan Mona Lisa fick sin första färg,innan Mozart spelade sin första ton,innan Einstein släppte
relativitetsteorin,användes något gemensamt av alla.
Pennan.
PTS Askeroth
Under min praktik på webbyrån Adgrowth fick jag skriva en inläggstext om PTS Askeroth till Adgrowths sociala
medier.
PTS Askeroth har vandrat längs en väg av utveckling, en väg som ledde till målet att spegla företagets själ i
sin yttre identitet. Vad de erbjuder är mer än bara en termos eller mugg. Det är en påminnelse om att du är
närmare ditt dagdrömmande än vad du tror.
Utifrån deras historia av äventyr och med inspiration från vildmarken har vi kunnat skapa en ny identitet och
grafisk manér som berättar vilka PTS Askeroth är.Ta del av hela deras berättelse och låt känslan av äventyr
och natur fylla dina sinnen.
Fristads
En uppgift under utbildningen Digital Art Director & Copywriter var att jobba med klädföretaget Fristads. Den
ena delen av projektet var ett grupparbete, den andra delen var att själv skriva en ny "om oss" text till
Fristads. Såhär blev min “om oss” test.
Var med och säkra din framtid
Låt 100 år av kunskap leda dig genom ditt arbetsliv. Du kan känna dig trygg med oss på dina axlar, då vår höga
kompetens inom arbetskläder aldrig sviker. Våra plagg är designade för dig och dina behov och tål att användas
i
ett helt decennium.
Fristads hjärta och själ ligger i att tillverka de bästa arbetskläderna på marknaden. Men
något av det viktigaste som finns är vår planet. Därför är vi otroligt passionerade över att jobba hållbart
för
miljön. Ständigt förändrar och utvecklar vi våra arbetssätt för att alltid vara i topp med minsta
miljöpåverkan.
Tillsammans kan vi jobba mot en hållbar framtid.